الاثنين، 5 يوليو 2010

هو وهي ( الجزء الثاني )

(10)

قال لزوجته وهو يهز أصابعه المتدلية من الجورب المقطوع :

هو – تعرفي يا أم أحمد أيه مشكلة عباس العقاد ؟

هي – ما له يا أخويا ؟

هو – مشكلته أنه مر بمأساة مع ( مي ) ومأساة مع ( سارة )

هي- يستاهل كل اللي يجراله .

هو – لماذا يا أم أحمد ؟؟

هي- ما كان مستريح في مدينة نصر .. أيه اللي وداه عندهم ؟

*****************************************

( 11 )

ظهرت عليه علامات الحزن والتأثر بعد تلقي مكالمة هاتفية :

هي – مالك يا حبيبي ؟؟ أيه اللي حصل ؟؟

هو – والد صديقي توفى .

هي – سيبك منه ... تلاقي ظروفهم صعبة بعد موت أبوه ...وعاوز يستلف منك .

هو – لا ... لا ... دول أغنياء جداً ... مليونيرات ... أطيان وعزب وشركات ...

هي – ممكن أطلب منك طلب ومتفهمنيش غلط

هو – أأمري يا حبيبتي .

هي- عاوزه تليفون صاحبك ... ويا ريت الإيميل بتاعه كمان .

**********************************************

( 12 )

دخل حجرة النوم على أطراف أصابعه بعد عودته الساعة الرابعة فجراً :

هي – كنت فين لدلوقتي يا راجل ؟

هو – أصل محمود صاحبي عمل حادثة فظيعة .

هي – يا راجل .... والله العظيم ؟

هو – أه والله ... وفضلت معاه في المستشفى لحد ما فاق .

هي – أنت أكبر راجل كداب .

هو – ليه يا حبيبتي ؟؟

هي – محمود مستخبي جوه الدولاب ......

**************************************************

( 13 )

وهما يجلسان في الخرابة وجدا فانوساً يعلوه الصدأ ... حك الفانوس ...

خرج العفريت صائحاً :

خدامك وتحت أمرك .... يا موستافا .... ليك عندي طلب واحد بس .

هي – طلب واحد ؟؟ عفاريت اليومين دول بقوا بخلا كده ليه؟

هو – فكري معايا نطلب أيه ؟

هي – أطلب شقة أوضتين وصاله .

هو – لا ... لا ... شقة أيه ...عاوزين حاجة أصعب .

هي – أطلب وظيفة في خزنة البنك المركزي .

هو – لا ... لا .... أنا خلاص قررت .

هي – هتطلب أيه ؟؟

هو – عاوز ...... الفوفوزيلا .

*****************************************

( 14 )

المخرج الكبير يسأل الممثلة الشابة التي ترتدي ملابس بدون ملابس :

هو – أنتي عارفه أن دورك في الفيلم صريح وجريء جداً ؟

هي – عادي يا بوس .. أنا دادي مربيني على الصراحة والجرأة الجامدة جداً .

هو – أصل الدور فيه شوية مشاهد ساخنة .

هي – أنا ودادي ومامي وأخواتي بنحب كل الحاجات السخنه الملهلبة .

هو – تقدري تقولي يعني ... فيه عري كامل ....

هي – أنا ودادي ومامي وأخواتي بنمشي في الشقة عريانين خالص ... خالص .

هو - أنا هأمشي كل الممثلين من الفيلم .

هي – ومين هيصور الفيلم يا بوس ؟؟!!

هو – أنتي ودادي ومامتك وأخواتك ....

*********************************************

( 15 )

وهما يجلسان على الأسفلت في مهرجان الكربة ..رسمت بالطباشير أمرآة حامل :

هو – أيه الصورة دي يا ناني ؟؟

هي – ميتو أنا عاوزه أقولك حاجه ...بصراحة .. أنا حامل .

هو – خلاص يا روح هارتي ..أجيب دادي وأجوزك النهارده ..

هي – مش هيه دي البروبلم يا ميتو ..

هو – أمال أيه يا ماي آيز ..

هي – مش عارفة أنا حامل منك ولا من شادي ولا من توتي ولا من ميمي ...

هو – سهلة جداً يا روحي ...

هي – أزاي يا ميتو ؟؟

هو – نعمل توس ..........

هناك تعليقان (2):

موقع زواج يقول...

هههههههههههههههههههههههههههههه
انت بتجيب الحاجات الحلوة دى منين

شكرا لك على المجهود الرائع

محمد السيد محمد موسى يقول...

عسل ...

إرسال تعليق